NFSU 2
Főmenü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
NFSU 2
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Számláló
Indulás: 2005-02-07
 
Háttérzene
 
Magyarosítás
 
NFSU játékleírás

Electronic Arts. Ez az a kiadó, amely annyi címet és jogot birtokol, hogy a karácsonyi szezon szinte csak róluk szól. Ők fejlesztik megannyi nagy film és sportesemény játékadaptációját. De nem csak erről emlékszünk rájuk. A legnagyobb nevet is ők készítik már lassan tíz éve. A nevet, mely szépen cseng, minden kihívásra éhes, és minden sebességlázban szenvedő játékost felcsigáz, ma is éppúgy, mint annak idején. Ez pedig nem más, mint a Need for Speed!
Eddig ez a márka egyet jelentett a felső tízezer pénzzel és hatalommal összefüggő világával, ahol a gigantikus árfekvésű autók versenyében kellett helyt állnunk. De ennek a világnak már vége. Ha azt hisszük, hogy az illegális autóversenyzés megáll azon a szinten, hogy túllépjük a sebességkorlátozást, akkor nagyot tévedünk. Létezik egy másik világ is, ahol már a presztis, és a tudás az, ami dominál. Az ilyen „alvilági” rendezvények részesei lehetünk mi is, ha képesek vagyunk felvenni a kesztyűt és kiállni a profikkal, akik tuningolt járgányaikkal messze akkora lóerőt tudhatnak magukénak, mint a Ferrarik és társaik a versenypályákon.

Az Underground világa

Miről is szól ez az egész?- kérdezheti minden kezdő amatőr, aki még sohasem halotta ezt az egy szót: Underground. A válasz egyszerű: Győzni kell! Bizony, aki elsőként halad át a képzeletbeli célszalagon, az nemcsak egyedüliként viszi el az összes tétet, hanem tekintélyt is szerez. Mivel a nyereményt dollárban mérik, azt gondolnánk, hogy ez sem szól többről, mint az eddigi NFS részek. Aki ezt gondolja, az nagyot téved. Itt felspécizett utcai autók küzdenek, olyan emberekkel a kormány mögött, akik mondjuk a sarki fűszeresnél dolgoznak, vagy éppen női cipőket adnak el molett hölgyeknek :). Az átlagemberről van szó. Ez az a momentum, ami megújítja, és egyúttal el is választja a sorozat eddigi darabjaitól ezt a részt.
A harc neme már ismert, de a fegyver még nem. Ez pedig nem más, mint egy átlagos szériában gyártott járgány, az elit megfogalmazása szerint: tragacs. De amitől ez megváltozik, az a rengeteg belefektetett pénz és idő. Ezekből a hétköznapi, bevásárlásra, vagy hétvégi szórakozásra szánt egyedekből ugyanis olyan brutális szörnyetegeket tudnak megalkotni, melyekkel nem találkozni minden utcasarkon, de még a boksz utcákban sem.

Egy kis körítés

Valószínűleg igen sokan járnak moziba. Ha így van, akkor bizonyára ismerős lehet ez a film cím: 2 Fast 2 Furious. Ha így is van, a film alkotói biztosan nem ugarnak be elsőre, de szerintem másodikra sem. Pedig ők azok, akik hatalmas műgonddal kísérték ezt a játékprojectet a kezdetektől a végéig. Bezony, bezony, a Halálosabb iramban feelingje vissza fog köszönni, amikor beizzítjuk a verdát, és benyomjuk a nitrót. A dologba azonban a fejlesztők is sokat besegítettek. Egy exkluzív tréning napon az összes vezethető járgányt kipróbálták élesben is, hogy mi, hardcore gémerek minél élethűbb szimulációt kapjunk. Lássuk, hogy hogyan is sikerült ezt összehozniuk. (Szerintem az eredeti The fast & the furious volt az igazi, a második rész pedig egy gyenge próbálkozás... - SirKhan)

A kezdetek

Az első meglepetés a két cd. Eddig ez a legterjedelmesebb darab a szériában. Három lehetőség közül választhatunk: minimum install 700 Mb-tal, medium install 880 Mb-tal, és full install 1300 Mb-tal. A readme senkit se tévesszen meg, elég neki 1,4 Gb, hogy kényelmesen elférjen. Amikor felinstalláltam a játékot, nem számítottam többre, mint amit már a demóban tapasztaltam, de szerencsére tévedtem.
A bevezető mozi az E3 bemutató filmje, csak más zenei aláfestést kapott. Az unalomig nézett képsorokat igazán lecserélhették volna valami újabbal is. A főmenü ezúttal az összes lehetőség birtokában már igen tetszetősen mutat.
Aki egyből a mélyvízbe akar ugrani, az a Go Underground menüpontot indítsa el. Akárcsak a Return of The Kingnél, itt is egyből az események sűrűjében találhatjuk magunkat, ám egy segítőnk is akad, aki otthon van ebben a világban, és boldogan segít nekünk. Az első versenyen nem a mi kocsinkat vezethetjük. Egy kölcsönjárgányt navigálhatunk el a kanyargós utakon, és a feladat nem más, mint elsőként beérni a célba. Ezután már benne is vagyunk abban a szűk versenyzői körben (vagy polgári körben, ahogy tetszik :) ), ahova csak azok kerülhetnek be, akik tényleg tudnak valamit. Az átvezető mozik miatt tényleg ott érezheti magát az ember! Mint már említettem, lesz egy jóbarát, aki nem is lehetne más, mint egy szemrevaló hölgyemény. Megmutat nekünk mindent és informál a lehetőségekről. Ez lényegében a Carrier mód, ahogy már sok esetben megszokhattuk, itt a pénz gyűjtés és a cuccosok kizárása a cél.
Aki csak egy egyszerű versenyt szeretne, az a Quick Race elindításával máris beállíthatja a neki tetsző dolgokat. A karriermód folyamatos haladásával egyre több dolog válik elérhetővé. Alap esetben egy pálya, és öt kocsi várja, hogy kipróbáljuk őket. Érdemes is, hiszen mindegyiknek más a menettulajdonsága.
Saját autót is készíthetünk magunknak a Customize Ride segítségével. Itt semmi mást nem csinálhatunk, minthogy a kiválasztott aszfaltszaggatónkat a végletekig feltuningoljuk, majd elmentve, bármely pályán és játékmódban előhozhatjuk. Ha minden egyes lehetőség adott végre, akkor eszméletlen gépszörnyeket készíthetünk el az átlag kis autókból.
Ami viszont csalódást okozott, az a multiplayer volt, melyet a Play Online alatt találhatunk meg. A rendes helyi hálózatos lehetőségeken túl a netre is felmehetünk, de csak egy központi szerverre. Sajnálatos módon, akárcsak a Worms 3D-nél tapasztaltuk, itt is megszűnt az ip alapú játszadozás, ami ugyan kiküszöböli a magas ping okozta laggolást és összehozza a PC és Playstation 2 tulajdonosokat a versenypályán, de egyúttal túl is bonyolítja a dolgokat. Magához a szerverhez csak egy ingyenesen regisztrálható accounttal férhetünk hozzá. Ezután a nekünk tetsző versenyekbe be is szállhatunk, illetve mi is elindíthatjuk a sajátunkat. (Bár ez nem hangzik túl bonyolultnak :) a gyakorlatban sajnos tényleg egy kicsit túlkomplikálták! - SirKhan)

Játszunk hát sokat

A népszerűség és a maradandó játékszenvedély kulcsa a játékmódokban rejlik, melyekből hatot tettek bele a készítők.
A Circuit, azaz a körverseny egy meghatározott körpályán zajlik, ahol is négyen indulunk neki a győzelemnek.
A Sprint a klasszikus el kell jutni A pontból B pontba a legrövidebb időn belül szisztémát követi.
A Drag a hazánkban is népszerű gyorsulási verseny elnevezést takarja, ahol a tökéletes váltások, és a nitró helyes használata hozhatja csak meg a győzelmet.
A Drift a rallyból jól ismert csúsztatás megfelelője. A lényege csak annyi, hogy az éles kanyarokat a lehető legtöbb csúszkálás kíséretében vegyük be.
A Lap Knockout ismerős lehet, hiszen az előző részben is helyet kapott. Lényege annyi, hogy minden körben az utolsó vezető kiesik, és csak a győztes marad talpon.
A Free Run szimpla, gyakorlásnak szánt játékmód, ahol kiismerhetjük a pálya trükkösebb részeit, és megkereshetjük benne a lerövidítéseket is.
Azonban az élvezhetőség kulcsa most is, mint minden játékban az irányíthatóság és a fizikai modellezés. Ezekre nem igazán lesz panasz. Az irányítás messze felülmúlta a várakozásaimat, nagyon kellemes meglepetést okozva ezzel. Már az elején érdemes a Stability Assistantet kikapcsolni, mert csak hátráltatna minket a versenyek alatt. Először billentyűzetről próbáltam ki, és bizony meglepően jól viselkednek az autók, nem úgy, mint a kormány esetében. Kissé nehézkesen veszik észre, hogy mit is akar a játékos csinálni, és ezért sok káromkodás közepette kell megbarátkozni a vesztés tényével. A force feedback azonban remekül viselkedik. A padkára felhajtást kitűnően közvetíti felénk, akárcsak az ütközéseket. Már-már azt hittem, hogy én ülök abban az autóban! A fizikát szinte tökéletesnek lehet mondani, néhány fogcsikorgató rész leszámításával valóban a valóságot tükrözi.
Érdemes még megemlíteni a zenét is, mely az előző rész hagyományait követve neves Rap és Rock énekesek dalait tartalmazza, de vannak köztük csak a játékhoz írt számok is.

Csúcs ez a grafika!

Bizony, a grafikai megvalósítás messze a legjobb, ami PC-re valaha megjelent. A Hot Pursuit 2 feltupírozott engine-jét alkalmazva lenyűgöző vizuális orgiát láthatunk a monitoron, már ha a megfelelő vassal rendelkezünk. Sajnálatos módon ugyanis kártyafüggő a megjelenítés szépsége, de szerencsére a folyamatosságra ez nem hat ki. Csak Directx8-as és 9-es kártyáknál tűnik fel minden beállítás az Options menüben. Akinek DX8 alatti a gépe, annak be kell érnie egy kicsit szolidabb kinézettel, ami valljuk be, még így is elképesztő.
Az autók kidolgozása példa nélküli, minden megtalálható rajtuk, és minden részlet kivehető. Azonban egy apró baki sajnos ide is bekúszott. Ha figyelmesebben megnézzük az autó valamelyik felnijét, amikor körbe nézzük a karosszériát, akkor látható, hogy bizony a nézési szög változtatásával a rendes forgási irányból megállva elkezd visszafelé forogni. Apró, ám zavaró hiányosság ez. Képzeljünk el egy ilyet 360 Km/h-nál a valóságban, biztos nem mosolyognánk rajta. És persze az örök baklövés, ami talán nem is lenne, ha az autógyártók nem akarnának megszabadulni járműveiktől, és ez pedig nem más, mint a törés, mert az nincs! Vége van a régi szép időknek, amikor egy félresikerült kanyar miatt a fél autó leamortizálódott. Ha 200-zal nekimegyek egy fának, akkor is csak visszapattanok, és kész, semmi látható nyom nincsen sajnos. Csak azt remélem, hogy ez is, akárcsak az ablak átlátszatlansága a gyengébb kártyámnak tudható be, mert ha erősebb kártyán benne van a funkció, akkor le a kalappal a készítők előtt! (Nincsen sajnos, ez már a NFS sorozat örök hibája marad úgy tűnik :( - SirKhan)
A pályák láttán egyszerűen nem lehet szóhoz jutni. A reklámok, a fények, és a forgalom egysége mesés egyensúlyt hoz az élvezet és látvány között. A megvalósítás itt is minden részletre kiterjedő, még az útpatkák is darabosnak tűnnek, akárcsak a valóságban. Az utat elnézve azonban felötlött bennem egy kérdés: minden nagyváros esőerdőkben épült? Egy felnőtt szájából nagy hülyeségnek hangozhat, de itt helytálló a megállapítás, mert bizony egy csepp eső sem esik, mégis állandóan vizesek az utak.

Akkor is az enyém a jobb verda!

Mi másról is lehetne még beszélni, mint a járműparkról és a tuningolásról. Összesen mintegy húsz autó várja, hogy megszerezzük magunknak, melyek a következők: Volkswagen Golf, Peugeot 206, Ford Focus, Mitsubitshi Eclipse, Mitsubitshi Lancer, Toyota Celica, Toyota Supra, Nissan Skyline, Nissan Sentra, Nissan 240 SX, Nissan 350Z, Acura Integra, Acura RSX, Hyundai Tiburon GT, Mazda Miata MX5, Mazda RX-7, Honda Civic, Honda S2000, Subaru Impreza és Dodge Neon.
A játék lelkének is nevezhetném a tuning lehetőségét. Nem találkozhattunk még sok hasonló gammával, ami felkínálta volna ezt nekünk. Mindent átalakíthatunk az autón, amit csak akarunk, a motortól kezdve a felfüggesztésen át a külső dizájnig mindent. Mindennek azonban csak két akadálya van: a pénz és a győzelmek. Minél jobban haladunk a karrierünkkel, annál több zsé lesz a zsebünkben és annál több lehetőség kerül nyitott állapotba. Az első választás azonban mindig az autó lesz. Minden egyes darabnak más alkatrészek állnak a rendelkezésére, de a mintázat, azaz a külső megjelenés az mindenhol azonos módon alakítható. Bármit változtathatunk, ám egy bizonyos határnál nem mehetünk feljebb. Csak a legbrutálisabb géposztály tagjait repíthetjük a teljesítményben mért csúcsokig, ahol már a Forma 1 is csak gyerekjátéknak tűnik.

És a győztes…

A végén nem tudok mit mondani. A Hot Pursuit 2 kisebb bukása végre meghozta a fejlesztők eszét és végre össze tudtak dobni egy normális gammát. Azonban a szűkre szabott fejlesztési idő, és az eddigi részektől eltérő témaválasztás miatti tapasztalatlanság érződik rajta. Ennek ellenére messze a legjobb darabot hozták ki idén. Ami hiányzik, az nem sok, viszont ami nem, az újra azt az életérzést lopja mindannyiunk szívébe, hogy bizony „szükségünk van a sebességre” (azaz Need for Speed)!

Akit megfogott ez a fajta stílus, annak itt egy kis lista a közelmúltban megjelent játékokról e témakörben (De az NFS:U installja után ezekre már nem lesz szükség :)) - SirKhan):
- Midnight Club 2
- Street Legal
- Street Legal Racing Redline
- Midnight Outlaw Illegal Street Drag
- Midnight Outlaw Illegal Street Drag Nitró Edition

 

NFSU
 
Óra
 
Chat
 
Dátum
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!